Wednesday, October 13, 2010

Mr Loba Loba

Actually I am referring to Pavlova. When I was in Malaysia that day, I've been introduced to Mr Loba Loba by my girlfriends. It was like an instant love struck to my tastebuds! The same love I felt to Mr Duree Duree the macaroons. ( eventhough saya tidak berambut blonde, harini bagi saya perasan jadi mek salleh makan dessert omputih occay? =P)





So that day when my stocks of Mr Duree2 habis, saya kemaruk tak tentu hala nak Mr Loba2 ni. I know some people x suka mcm my other half ckp rasa mcm mkn omellete letak cream n strawberry je hahaha But I feel like a junkie takleh jadi nak kena buat jugak Pavlova ni. So I made it.











Eventhough my meringue tak berapa nak jadi, should be ok kot untuk melepaskan kempunan. Or anyone care to share recepi pavlova yg sebijik mcm Alexis punya?

I am using this recipe taking from here http://allrecipes.com//Recipe/the-best-pavlova/Detail.aspx:

- Posted using BlogPress from my iPhone

5 comments:

Syakira said...

kak yaya..bestnya share la resepi.I've been longing to make pavlova :)

Sue said...

sedapnye... must try ni!

Unknown said...

try kat joyofbaking punye recipe.. not bad :)

kaezrin said...

tp i rs lawa giller pavlova u for a first timer cool abis dah nih

B-ha said...

hi.. nak tanya, u guna alas to bake the meringue?
any special baking paper or apa2 x?
coz once ibuat meringue, its stick to the paper.

Related Posts with Thumbnails